23 marca 2015

Nauka języka francuskiego

  Bonjour (bążur) -  dzień dobry. 

Zastanawiałam się tu o czym dla was napisać słoneczka :* Postanowiłam że napisze o moim kolejnym zainteresowaniu ,Niedawno bardzo zafascynował mnie przepiękny język Francuski , niestety w swojej szkole nie uczę się tego języka więc postanowiłam wsiąść to w swoje ręce i sama zaczęłam się uczyć.
A wy kochani moi  Jakich języków się uczycie ? , a jakich języków chcielibyście się nauczyć ?



Przygotowałam dla was kilka zwrotów francuskich. :) Może razem ze mną pouczycie się francuskiego

Dzień dobry - Bonjour (bążur)
Cześć - Salut (salu)
Jak się masz? - Comment ça va?/Ca va? (komą sa wa)
Dobrze, dziękuję - Ca va, merci (sa wa, mersi)
Dobry wieczór - Bonsoir (bąsłar)
Do widzenia - Au revoir (orewłar)
Dobranoc - Bonne nuit (bon ńli))
Do zobaczenia -  À bientôt! (abięto)
Na razie - À toute à l'heure (a tutaler)
Do jutra - 
 À demain (a demę)
Powodzenia! - Bonne chance (bon szans)
Miłego dnia - Bonne journée (bon żurne)
Szczęśliwej podróży - Bon voyage (bą włajaż)
Wszystkiego najlepszego w dniu urodzin - Joyeux anniversaire (żłajezaniwerser)
Przyjemnego urlopu - Bonnes vacances (bon wakans)
Wesołych Świąt (bożegonarodzenia) - Joyeux Noël (żłaje noel)
Wesołych Świąt (wielkanocnych) - Joyeuses Pâques (żłajez pak)
Szczęśliwego Nowego Roku - Bonne Année (bon ane)
Na zdrowie! - A la votre! (alawotr)
Smacznego - Bon appétit (bon apetit)
Dziękuję - Merci (mersi)
Dziękuję bardzo - Merci beaucoup (mersi boku)
Nie, dziękuję - Non, merci (ną mersi)
Proszę - Pardon? (pardą)
Proszę -  S'il vous plâit (sil wu ple)
Tak - Oui (łi)
Nie - Non (ną)
Ależ nie - Mais non (me ną)
Być może - peut-être (petetr)
Zgoda - D`accord (dakor)
Szkoda - Dommage (domaż)
To niemożliwe - Ce n`est pas possible (ce ne pa posibl)
Oto - Voila (włala)
To jest... - C'est (ce)
Wspaniale - Magnifique (manifik)
Cudownie - Formidable (formidabl)
Przepraszam - Excusez moi (ekskiuze mła)
Przepraszam - Pardon! (pardą)
Przykro mi - Je suis désolé (że słi dezole)
Pan - Monsieur (mesje)
Pani - Madam (madam)
Panna - Modemoiselle (madmłazel)
Państwo - Monsieur et Madam (mesje e madam)
Ja - Je (że)
Ty - Tu (tu)
On - Il (il)
Ona - Elle (el)
My - Nous (nu)
Wy - Vous (wu)
Oni - Ils (il)
One - Elles (el)
Jak? - Comment? (komą)
Jaki? Jaka? Jakie? - Quel?/ Quelle? (kel)
Kto? - Qui ? (ki)
Co? - Quoi ? (kła)
Dlaczego? - Pourquoi (purkła)
Ile? - Combien? (kąbię)
Ile to kosztuję? - Combien ça coute? (kąbie sa kut)
Gdzie? - Où (u)
Gdzie jest...? - 
Où est...? (u e)Tutaj - Ici (isi)
Tam - Là-Bas (laba)
Na prawo - A droite (a drłat)
Na lewo - A gauche (a gosz)
Prosto - Tout droit (tu drła)
Je m`appelle... - Nazywam się (że mapel...)
Na imię mam... - Mon prénom
 est... (mą preną e...)
Moje nazwisko... - Mon nom est... (mą ną e...)
Mam ... lat - j'ai (wiek) ans (że ... a)
Jestem panną/ kawalerem - Je suis célibataire (że słi selibater)
Jestem żonaty/ mężatką - Je suis marié/e (że słi marie)
Mieszkam... - J`habite (żabit...)
Jestem Polakiem/ Polką - Je suis polonais/ polonaise (że słi polone/ polonez)
Pracuję w... - Je travaille à... (że trawaj a)
Nie mówię po francusku - Je ne parle pas francais (że ne parl pa france)
Répétez s`il vous plait - Proszę powtórzyć (repete silwuple)
Nie mogę - Je ne peux pas (że ne pe pa)
Niewiem - Je ne sais pas (że ne se pa)
Nie chcę - Je ne veux pas (że ne we pa)
Chciałbym/ Chciałabym - Je voudrais (że wudre)
Muszę - Je dois (że dła)

Kocham Cię - Je t`aime (że tem)




Dziś wybrałam się z moją przyjaciółką Julią :*  na zdjęcia. Świetna radosna atmosfera. A to wszystko dzięki  naszej ukochanej wiośnie. Na dworze jest tak pięknie słonecznie aż chce się wychodzić na dwór i szaleć. Ten dzień będę bardzo fajnie wspominać. Moi drodzy chciałabym polecić wam bloga Julki która dopiero zaczyna jako blogerka. Zapraszam was wszystkich kochani.na jej bloga  Komentarze bardzo mile widziane. Zapraszaammm. 

http://nelaablog.blogspot.com
http://nelaablog.blogspot.com/
http://nelaablog.blogspot.com/

Aaa ja kochani moi chciałam wam podziękować że jest tu was coraz więcej. Jestem bardzo szczęśliwa z tego powodu jest co raz więcej obserwatorów wyświetleń komentarzy. To dla mnie bardzo wiele znaczy i motywuję do dalszej pracy. Ogromne Dzięki.
Jeśli spodobał ci się post zaobserwuj i powiadom mnie o tym w komentarzu a na pewno się odwdzięczę.  Do zobaczenia. :*








43 komentarze:

  1. Super wpis! a zdjątka są genialne <3 oby tak dalej ;))
    Mogłybyśmy prosić o kliknięcie w linki w naszym nowym poście?
    --> http://toloveyourselff.blogspot.com/2015/03/wishist-choies.html
    Mamy nadzieję, że możemy na Ciebie liczyć ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny post bardzo przydatny swoja droga jestes bardzo ambitna.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne zdjęcia :)
    Fajny post :)
    Całkiem łatwe zwroty :)
    zaobserwowałam i licze na rew
    paperlifex33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne zdjęcia :*
    Umiem większość z tych słówek, moja mama mieszka w Belgii, czasami tam jeżdżę więc francuski się przydaje :)

    Pozdrawiam ✿
    ♥Mój blog-kliiik♥

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo przydatny post :) Wiele podstawowych słówek :) fajna sprawa :)
    Obserwuję :) Nie raz tu jeszcze zajrzę :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam Cię za języki obce ja do tego zupełnie nie mam głowy hehe :))
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie że masz jakieś zainteresowania

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny język, też chcę zacząć sie uczyc jednak narazie przeszkadza w tym brak czasu :|
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie, że napisałaś, mam nadzieję, że zapamiętam choć kilka z tych zwrotów. Uwielbiam uczyć się języków :))

    ~zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o języki ce to ucze się angilksiego i rosyjskiego ale od września mogę wybrać niemiecki lub francuski i zdecydowanie jeste za francuskim, wiec te zwroty trochę mi się przydały :D
    Blog Maddy -> klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uczę się angielskiego, a francuskiego może niedługo zacznę. Przyda mi się bo jadę do Francji na wakacje :) Może wspólna obserwacja?

    Mój blog ----> KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uczę się francuskiego od pół roku i robi się coraz trudniej ;)

    Ps.Z tego co się orientuję to Salut czyta się Salju ;)))

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Francuski jest podobno trudny, tak mówił mi mój kolega. Ja uczę się obecnie w gimnazjum angielskiego i niemieckiego, ale jeśli mam być szczerze to...nienawidzę języków :')

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też niestety nie uczę się tego języka :( Bardzo fajny jest i chcę go umieć, bo chciałabym mieszkać we francji :)
    Julajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny blog/post:) obserwuje
    Wikaaaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zdjęcia widać że macie mega kontakt zazdroszcze :) powodzenia w nauce :)
    obserwuję http://wiktoria-paris.blogspot.com/ http://wiktoria-paris.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Super zdjęcia, super piszesz i oczywiście dzięki za komentarz na moim blogu :)

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. dzięki za komentarz u mnie :).Ja się chętnie nauczę tych słów :D.
    http://magdasara.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne zdjęcia i w szczególności włosy *-* Francuski może się przydać ;)
    Obserwuję i zapraszam również na mojego bloga :***
    http://daria-infinite-joy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Obecnie oprócz polskiego uczę się języka angielskiego i niemieckiego w szkole tylko, z poza lekcyjnych żadnego. Nie ciągnie mnie do nich, mimo że zauważyłam, że szybko łapię słówka, a jeszcze szybciej ogarniam jak się piszę np. jakieś zdania warunkowe czy z użyciem zaimków.
    http://ania-ania3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Super zdjęcia, bardzo ładna bluzka! Przyjaźń to super sprawa, chyba nawet lepsza od miłości... :D
    www.maniolowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uczę się Japońskiego ^^ Francuski jakoś mnie nie pociąga ;D
    seeanedesu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, genialny pomysł na naukę! Dzięki za zwroty, może kiedyś mi się przydadzą ;)

    Malowane Różą- klik!

    OdpowiedzUsuń
  24. super pomysł na post! uważam, że francuski to piękny język :)
    śliczne zdjęcia z przyjaciółką :3
    http://amelajaa09.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Francuski język jest śliczny ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Twoja twarz jest całkiem znajoma.. Przypominasz mi starą znajomą. :P Ładne zdjęcia :)

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny blog :)
    Mam prośbe, poklikasz u mnie w linki na blogu? Byłabym bardzo wdzięczna :*
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Przydatne zwroty! Też bardzo podoba mi się francuski :)
    Serdecznie zapraszam do siebie :)
    www.domieee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja chciałam wybrać francuski w nowej szkole, niestety mam do wyboru niemiecki/ hiszpański ;c

    zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam, Zuza :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Francuski jest pięknym językiem :)

    Obserwuje(jako:Aleksandra Młodzińska) i zapraszam
    http://aleksandramlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja tam jestem językowym analfabetą :D Ale francuski fajnie brzmi ^^ Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Swietne zdjecia, szczegolnie ostatnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja francuskiego nie uczę się w szkole, ale również na własną rękę postanowiłam nauczyć się języka, który bardzo i się podoba - Hiszpański :)

    pozdrawiam,
    http://pohika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. oooo ja też się uczę francuskiego w (norweskiej) szkole! :) Dopiero drugi rok, ale musze powiedzieć, że umiem 'dość dużo'. Nie wiem czy dogadałabym się we francuskiej kawiarence, ale większość zwrotów które podałaś umiem!:)

    Zapraszam do mnie
    ALQXX

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo przydatny post dla osób które które chcą się nauczyć francuskiego, osobiście ja sama chciałabym umieć mówić w tym języku ale poczekam do liceum ;D

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. jedno z nielicznych moich marzeń to nauczyć się francuskiego i wyjechać do Paryża!
    kilka z tych zwrotów które podałaś znam ;)
    ja niestety musze się meczyc w szkole nad jezykiem niemieckim którego nienawidzę! ;c
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja się uczę francuskiego :) Właśnie zdałam egzamin na poziomie B1 (średniozaawansowany niższy) i chcę zdać kolejny na poziomie B2! Najważniejsze to pozytywne podejście i motywacja :)

    OdpowiedzUsuń
  38. w szkole się uczę języka francuskiego :) piekny jezyk ale trudny :P
    http://similarose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń